• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Anunț concurs artist instrumentist fagot

    Concursul organizat în data de 18.11.2014, în baza Deciziei nr. 327/13.10.2014 pentru ocuparea postului vacant de artist instrumentist – fagot, este anulat.

    Detalii AICI secțiunea Audiţii şi concursuri.

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook şi Twitter.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • Caietele Filarmonicii "George Enescu"

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Publicate de Editura Anima, Coordonator de colecţie: Cristina Sârbu

Stagiunea 2013 - 2014

Vă rugăm să vă abonaţi la newsletter

Amir Katz - pianistul invitat în concertul simfonic din această săptămână

Amir_KatzAmir KatzPianistul Amir Katz, născut în Israel în 1973, a studiat cu profesoara Hanna Shalgi şi a debutat la vârsta de 15 ani, acompaniat de Haifa Symphony Orchestra şi de Israel Chamber Orchestra.
Obţinând mai multe burse, printre care cele de la America-Israel Cultural Foundation şi DAAD, a continuat studiile în Europa cu Sulamita Aronovsky, Elisso Wirssaladze şi Michael Schäfer. La International Piano Academy Lake Como s-a perfecţionat sub îndrumarea maeştrilor Leon Fleischer, Ulrich Schnabel şi Murray Perahia. Deţine Premiul întâi la concursuri internaţionale de prestigiu: Maria Canals (Barcelona), Robert Casadesus (Cleveland), Viotti (Valsesia), Franz Schubert (Dortmund). Concertează în Europa, Asia şi America de Nord în săli renumite precum Tonhalle din Zürich, Théâtre du Châtelet din Paris, Rudolfinum din Praga, Lincoln Center din New York şi a fost invitat să participe la festivalurile Savannah Music Festival, Festival de Radio France et Montpellier, Miami Piano Festival, Oleg Kagan Musikfest Kreuth. A fost acompaniat de Orquestra Sinfonica de Barcelona, Jerusalem Symphony Orchestra, Münchner Philharmoniker, Orchestre National de Lille, Dortmunter Philharmoniker, Israel Camerata, Chamber Symphony of Princeton, Deutsche Kammmerphilharmonie Bremen, Prague Chamber Orchestra.
Preferinţa sa pentru repertoriul romantic s-a reflectat în interpretarea unor programe dedicate compozitorilor Franz Schubert (seria completă de sonate şi impromptu-uri), Frédéric Chopin (cele 21 de nocturne), Felix Mendelssohn Bartholdy (cele 48 de Cântece fără cuvinte), pe care le-a interpretat în multe centre muzicale internaţionale. A realizat înregistrări pentru casele de discuri Live Classics, Oehms Classics, Sony Classics.
Discul Live Classics cu programul Cântece fără cuvinte a fost desemnat cel mai bun CD de către revista Crescendo, în vara anului 2009.  Firma Oehms Classics a lansat discul cu patru balade şi patru impromptu-uri de Chopin. Începând din 2010, Amir Katz îl acompaniază pe tenorul Pavol Breslik, colaborare ce s-a bucurat de un deosebit succes în recitaluri susţinute la Viena, München, Paris şi Schubertiade Schwarzenberg. În 2012 a întreprins un turneu în Germania (Berlin, Hamburg, Dresda, Leipzig, München).
Începând din 2013, solistul a prezentat într-o serie de recitaluri integrala sonatelor pentru pian de Beethoven. În  urma debutului  deosebit  de apreciat  la Wigmore Hall din Londra, în iulie 2014, Amir Katz a fost invitat să revină în 2015 pentru seria “Lunchtime Concerts”. În stagiunea 2014 -2015, acompaniat de German Radio Philharmonic Orchestra va prezenta în primă audiţie absolută Concertul pentru pian al compozitorului chinez Xiaogang Ye şi va întreprinde un turneu în  Europa şi China.

 
Orchestra Filarmonicii "George Enescu"

orchestra_2014Orchestra Filarmonicii „George Enescu”De peste 140 de ani, Orchestra Simfonica a Filarmonicii "George Enescu" da pulsul vietii muzicale romanesti in inima capitalei, la Atenul Roman, locul unde traditia intalneste modernitatea. Spatiul generos, in egala masura spectaculos si dinamic, prilejuieste deopotriva studentilor si abonatilor de-o viata intalniri atat cu marii clasici, dar si cu muzica contemporana.

Nume ca Eduard Wachmann, George Enescu, George Georgescu, Constantin Silvestri, Mihai Brediceanu, Mircea Cristescu si Cristian Mandeal alcatuiesc o linie neintrerupta a maestrilor, fiindca Orchestra simfonica a fost condusa intotdeauna de lideri care au stiut sa pastreze un standard inca neegalat in Romania.

In perioada de glorie interbelica, practic nu a existat dirijor sau solist important care sa nu fi fost oaspete al Ateneului, precum Igor Stravinski, Maurice Ravel, Arthur Rubinstein, Richard Strauss, Herbert von Karajan, Pablo Casals. Nivelul profesional s-a racordat permanent la spatiul cultural european, acolo unde Filarmonica s-a simtit intotdeauna acasa si unde a fost si este considerata un membru al elitei familiei muzicale. Astazi, ca si ieri, interpreti din toata lumea sunt invitati saptamanali si prezinta impreuna cu orchestra, de multe ori, concerte cu casa inchisa.

Citeşte mai mult...
 
Grădina Episcopiei – locul unde s-a construit Ateneul Român

cupola-copyright-webCupola Ateneului RomânÎn 1865 un grup de oameni de artă şi cultură, entuziaşti, din care făceau parte Constantin Esarcu, C.A. Rosetti, V.A. Urechia, Nicolae Kretzulescu şi Al. Odobescu, pun bazele Societăţii Culturale „Ateneul Român“. Toţi doreau ca viitoarea societate să-şi aibă sediul într-un „edificiu care va fi închinat în exclusivitate artei şi ştiinţei, deci arhitectura va trebui să corespundă acestei destinaţii“. Primăria donează terenul pe care erau deja turnate fundaţiile viitorului manej, edificiu aparţinând Societăţii Ecvestre Române. Proiectul prevăzuse dimensiuni considerabile. Destinaţia iniţială a terenului se schimbă însă şi se hotărăşte ca în locul manejului să se ridice clădirea Ateneului Român. Dintre toate proiectele prezentate, a fost ales cel al arhitectului francez Albert Galleron, cel care proiectase în Bucureşti Palatul Băncii Naţionale (1880–1885). Noul proiect va utiliza fundaţiile deja existente. Descriind un cerc, ele vor sta la baza sălii de concerte. Albert Galleron va fi asistat de o comisie tehnică formată din arhitecţi şi ingineri români: Grigore Cherchez, Al. Orăscu, Constantin Băicoianu, Ion Mincu şi Ion Socolescu. Membrii acestei comisii aveau studiile făcute la Paris şi aveau concepţii artistice şi tehnice comune cu autorul proiectului.

Citeşte mai mult...