• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Rezervări pentru concertele simfonice

    Rezervările la concertele simfonice se pot face pe site-ul nostru începând cu ziua de luni din săptămâna concertului.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • În atenția publicului spectator,

    Accesul în sălile de spectacol ale Ateneului Român este permis până la ora începerii concertelor. După această oră, accesul se mai poate face DOAR la pauză. Mulțumim pentru înțelegere!

  • The Great Restoration Work of The Athenaeum

    coperta_cupola_ukEditura „Anima" a acceptat să realizeze pro bono traducerea volumului Marea refacere a Ateneului Român (1990-2003) în format electronic şi astfel, cu bucurie, anunţăm că volumul de excepţie The Great Restoration Work of The Romanian Athenaeum (1990-2003) poate fi accesat pe site-ul Filarmonicii „George Enescu" la adresa http://fge.org.ro/images/stories/publicatii/great_restoration.pdf

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook, Twitter și Instagram.

  • George Enescu Philharmonic Records

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Published by Editura Anima, Colection Coordinator: Cristina Sârbu

2016 - 2017 Season

Please make sure that your browser supports Flash Player (download HERE).

Please check if you have any popup-blocking applications enabled.

3rd category of tickets = folding seats.

Please subscribe to our newsletter

Home Press and media „La concertul lui Ceaik...
„La concertul lui Ceaikovski, noutatea este violonistul Svetlin Rusev“

horia andreescuInterviu cu dirijorul Horia Andreescu

Joi și vineri, 26 și 27 octombrie 2017, de la ora 19.00, la Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonica a Filarmonicii „George Enescu“, dirijată de maestrul  Horia Andreescu, va avea în program lucrările Preludiu și fugă de Constantin Silvestri, Concertul pentru vioară și orchestră de Piotr Ilici Ceaikovski, Till Eulenspiegel de Richard Strauss și Uvertura 1812 de Piotr Ilici Ceaikovski. Solist va fi violonistul bulgar Svetlin Rusev.


Filarmonica „George Enescu“: „Preludiu și fugă“ de Constantin Silvestri nu e lucrare foarte des cântată. Cum ați ales programul concertelor simfonice din această săptămână?


Horia Andreescu: Într-adevăr, nu s-a cântat de mult această lucrarea aici. Sunt însă oameni care sunt preocupați de ceea ce a lăsat Silvestri în urma sa. A fost un mare compozitor. E o șansă acum de a pune din nou în circulație pe un compozitor pe nedrept uitat. Preludiu și fugă de Constantin Silvestri e un concert interpretat de toate marile orchestre din lume. Din păcate, Silvestri s-a stins prea repede. Preludiu și fugă este o lucrare plină de energie, o construcție cu teme specific românești, la un moment dat insistentă în fortisimo,cu multe accente ascunse. Sper să bucure reîntâlnirea cu acest compozitor.

Cum l-aţi descoperit pe Svetlin Rusev, solistul din Concertul pentru vioară și orchestră de Piotr Ilici Ceaikovski?

Suntem bucuroși că la București va veni cel mai bun violonist al Bulgariei, Svetlin Rusev, care cântă mult în străinătate. La concertul lui Ceaikovski, noutatea este violonistul. Îl cunosc pe Svetlin de ceva vreme, am mai colaborat. Am înregistrat împreună cu el o integrală Ceaikovski. Va apărea în curând un disc. Svetlin Rusev este bucuros să cânte într-o asemenea sală, cum este cea a Ateneului, și într-un altfel de context.

Cum ați înțeles muzical „Till Eulenspiegel“ de Richard Strauss?


E de vorbit mult despre lucrarea lui Richard Strauss, o lucrare cu mult umor, foarte descriptivă, cu multă profunzime în toate întâmplările pe care le provoacă. Till Eulenspiegel demonstrează că modul în care oamenii gândesc de obicei nu e cel mai pregătit. Însă Strauss ne arată în câteva măsuri că speranța și spiritul lui Till Eulenspiegel, care cu umor încearcă să schimbe lumea, există în continuare și că avem nevoie de acestea.

Ați mai condus lucrarea aceasta?


Am mai dirijat această lucrare la Filarmonica „George Enescu“ în 2005. Am mai dirijat-o și în 2001, când s-au întâmplat atentatele asupra Turnurilor Gemene ale World Trade Center.  Am avut-o programată cu Radio Hamburg Orchestra, tocmai în săptămâna marii nenorociri de la New York.  Lucrarea nu a mai avut același umor în acel context...


În calitate de director artistic al Filarmonicii „George Enescu“, ce strategie de repertoriu ați ales pentru această stagiune și ce pregătiți pentru anul viitor?


Lucrurile sunt în desfășurare și nu se schimbă de pe o zi pe alta, ca să le schimbi îți trebuie idei. Dacă ai idei, trebuie să ai și bani să le pui în aplicare, pentru că prețurile pe care le putem oferi artiștilor mari ne sunt în mare măsură inacesibile. Atunci, mă orientez spre tineri muzicieni talentați, care au luat premii internaționale și sunt validati de aceste premii. De asemenea, sunt dirijori români cărora trebuie să le oferim șanse și care merită să vină la Filarmonică. Însă sunt mari artiști care acceptă să vină din plăcere să cânte în acest spațiu special al Ateneului, alături de Filarmonica „George Enescu“. Vor fi nume mari pe afișele noastre, îi anunț numai pe Elisabeth Leonskaja, Christian Zacharias… Acești artiști vin să cânte aici pe niște onorarii simbolice, pe care de multe ori, mulți dintre ei le fac cadou la diverse școli. De asemenea, ne apropiem, în februarie anul viitor, de aniversarea a 130 de ani de când Ateneul a fost deschis. Pe 15 decembrie 2018 vom aniversa primul concert al Filarmonicii bucureștene, susținut cu 150 de ani în urmă. Fondată în aprilie 1868, „Societatea Filarmonică Română“, sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie 1868, sub bagheta inițiatorului său. Filarmonica din București este una din primele orchestre apărute în București. Fondatorii ei au găsit artiști români, au închiriat artiști străini și au întemeiat această orchestră cu care astăzi ne mândrim. Deci, în decembrie 2018, vom avea un important moment aniversar.  Sper ca Filarmonica „George Enescu“ să recapete până atunci numărul de instrumentiști de care are nevoie în mod firesc.  De asemenea, îmi doresc ca toate concertele Filarmonicii să fie transmise la Radio, iar Televiziunea Română să preia concertele noastre. Acestea sunt numai câteva dintre proiectele importante pentru mine care să ducă dincolo de zidurile sălii Ateneului numele și renumele Fialrmonicii „George Enescu“ din București.


Concerte simfonice

Joi și Vineri, 26, 27 Octombrie 2017, 19:00 - 21:00
Sala mare
Orchestra Simfonică a Filarmonicii "George Enescu"
Dirijor
HORIA ANDREESCU    
Solist
SVETLIN RUSEV

Program
Constantin Silvestri
Preludiu şi fugă
Piotr Ilici Ceaikovski
Concertul pentru vioară și orchestră
Richard Strauss
Till Eulenspiegel
Piotr Ilici Ceaikovski
Uvertura 1812


Horia Andreescu

Începând din luna februarie a anului 2017 dirijorul Horia Andreescu este directorul general adjunct al Filarmonicii "George Enescu". Fondator al orchestrei de camera Virtuozii din Bucureşti, profesor asociat al Universitatii Nationale de Muzica Bucuresti, Horia Andreescu a fost multi ani director al formatiilor muzicale Radio. Daca asculti Eroica, Simfonia nr. 3 de Enescu, simfonii si misse de Haydn, Chain 1 si Chain 2 de Lutoslawski sau Simfonia nr. 6 de Mahler, constati cat de largi sunt dispozitiile artistice ale lui Horia Andreescu. Constati cu cata ardoare cauta adevarul unei muzici si cum ajunge la acesta, prin vigoarea talentului sau, prin fertila sa imaginatie, prin stiinta si curaj. Da, are curajul sa atace viu si proaspat, prin propria sa traire muzicala, chiar si asa-numitele slagare ale repertoriului universal.
Studiile sale la Universitatea de Muzica din Bucuresti (compozitie si dirijat cu profesori exceptionali), la Academia de Muzica de la Viena (cu Hans Swarowski si Karl Osterreicher), precum si cursurile cu Sergiu Celibidache sunt o baza solida a devenirii sale dirijorale.


Din colaborarile lui Horia Andreescu cu orchestre din Romania si strainatate - mai cu seama din Germania, unde numara 13 ani de "dirijor oaspete permanent" la Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, 10 ani cu aceeasi functie la Dresdner Philharmonie si 21 de ani la Staatskapelle Schwerin -, exista peste 60 de inregistrari pe piata discografica, dintre care 16 cu orchestre din Europa. Iata cateva din cele mai recente: un CD realizat cu Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, editat la C.P.O. in 2007; altul inregistrat la Westdeutscher Rundfunk Koln (creatii ale compozitorului Pascal Bentoiu), editat in 2004 la Hastedt; un CD editat in 2008 la "Electrecord" cu lucrari de Dvorak si Musorgski-Funtek, inregistrate cu Netherlands Philharmonic Orchestra si, in 2009, Oratoriul Bizantin de Pasti de Paul Constantinescu, la pupitrul Orchestrei Nationale Radio, editat de Casa Radio.


Integrala Enescu (8 CD-uri), editata de "Electrecord" si "Olymia-Londra" si bine difuzata, contribuie consistent la cunoasterea de la Tokyo pana la New York a acestui mare compozitor.


Colaborarea dirijorului Horia Andreescu cu multe alte orchestre, de pilda London Symphony Orchestra, Wiener Symphoniker, Royal Philharmonic Orchestra, filarmonicile din Amsterdam, Stuttgart, orchestrele simfonice din Ierusalim, Nagoya, BBC Scottish, orchestrele radio din Madrid, Leipzig, precum si turneele individuale sau cu Orchestra Nationala Radio si Filarmonica "George Enescu" la festivaluri ca Wiener Festwochen, Dresdner Festspiele, Europa Musicale Munchen si, fireste, Festivalul International "George Enescu" de la Bucuresti, rotunjesc succinta prezentare a acestui dirijor.