• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Informații bilete Festivalul „George Enescu”

    Aducem la cunoștința publicului Filarmonicii „George Enescu” faptul că instituția noastră nu vinde bilete pentru Festivalul Internațional „George Enescu”.

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook şi Twitter.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • George Enescu Philharmonic Records

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Published by Editura Anima, Colection Coordinator: Cristina Sârbu

2014 - 2015 Season

Please make sure that your browser supports Flash Player (download HERE).

Please check if you have any popup-blocking applications enabled.

3rd category of tickets = folding seats.

Please subscribe to our newsletter

Maurice Ravel - Rapsodia spaniolă

Maurice_RavelUna dintre primele piese scrise de Ravel, în 1895, curând după absolvirea Conservatorului, este Habanera pentru douã piane - de fapt și prima sa piesã cântată în public, în martie 1898 - o lucrare care îl așeazã pe Ravel alãturi de Bizet, Lalo, Chabrier, cu toții compozitori francezi interesați de idiomul spaniol în muzicã - și, poate, unii dintre cei mai inspirați compozitori ai unor piese cu acel inconfundabil iz hispanic. Rapsodia spaniolã, prima lucrare importantã pentru orchestrã scrisã de Ravel, a fost compusã în timp scurt și a luat forma a patru schițe spaniole, încorporând și Habanera din 1895, acum în plinã culoare orchestralã. Compusã în 1907, Rapsodia a fost cântatã pentru prima datã un an mai târziu la Paris, la Théâtre du Châtelet, în cadrul Concertelor Colonne.

Octavia-Anahid Dinulescu

 
Symphony Orchestra

orchestra_2014For over 140 years, the George Enescu Philharmonic Orchestra has been keeping up the rhythm of the musical life at the Romanian Athenaeum in Bucharest a place where modernity is welcomed by tradition. Equally spectacular and dynamic, the generous space there has favoured encounters with classical and contemporary music by life-long attendees there and younger music lovers alike.
Revered names such as those of Eduard Wachmann, George Enescu, George Georgescu, Constantin Silvestri, Mihai Brediceanu, Mircea Cristescu and Cristian Mandeal prove that the Philharmonic Orchestra has always had at its head master conductors who knew how to keep a high standard for the music in Romania.

Read more...
 
Grădina Episcopiei – locul unde s-a construit Ateneul Român

cupola-copyright-webÎn 1865 un grup de oameni de artă şi cultură, entuziaşti, din care făceau parte Constantin Esarcu, C.A. Rosetti, V.A. Urechia, Nicolae Kretzulescu şi Al. Odobescu, pun bazele Societăţii Culturale „Ateneul Român“. Toţi doreau ca viitoarea societate să-şi aibă sediul într-un „edificiu care va fi închinat în exclusivitate artei şi ştiinţei, deci arhitectura va trebui să corespundă acestei destinaţii“. Primăria donează terenul pe care erau deja turnate fundaţiile viitorului manej, edificiu aparţinând Societăţii Ecvestre Române. Proiectul prevăzuse dimensiuni considerabile. Destinaţia iniţială a terenului se schimbă însă şi se hotărăşte ca în locul manejului să se ridice clădirea Ateneului Român. Dintre toate proiectele prezentate, a fost ales cel al arhitectului francez Albert Galleron, cel care proiectase în Bucureşti Palatul Băncii Naţionale (1880–1885). Noul proiect va utiliza fundaţiile deja existente. Descriind un cerc, ele vor sta la baza sălii de concerte. Albert Galleron va fi asistat de o comisie tehnică formată din arhitecţi şi ingineri români: Grigore Cherchez, Al. Orăscu, Constantin Băicoianu, Ion Mincu şi Ion Socolescu. Membrii acestei comisii aveau studiile făcute la Paris şi aveau concepţii artistice şi tehnice comune cu autorul proiectului.

Read more...